









SpecialTeknik
Teknik- och verkstadsföretaget SpecialTeknik behövde nå ut med sin breda kompetens och förmåga att lösa kunders problem.
UPPDRAGET: Ta fram ett effektivt kommunikationskoncept.
Konceptet baserades på ett tredimensionellt pussel. Varje kompetensområde symboliseras av en pusselbit som tillsammans bildar en helhet. Inte så enkel att få ihop för alla, men en symbolisk perfekt uppgift för Specialteknik som med sin pay-off länge sagt: We love challenges!
Konceptet även grunden i företagspresentationen där pusslets bitar presenterar företagets kompetenser på var sitt uppslag.
Pusslet fungerar också utmärkt som egentillverkad give-away, till annonser och annan kommunikation.
Uppdraget genomfördes tillsammans med pretty wise.
Här intill är några fler uppdrag för SpecialTeknik.
Outro som konsekvent avslutar SpecialTekniks referensfilmer.
Julgåva: Laserskuren rostfri plåt med både julhälsning och barrfri gran.
Logotyp för Auto Order Pack, en robotlösning från SpecialTeknik.
Think outside the box – ett kommunikationskoncept för en produkt: SpecialTekniks Auto Order Pack. Konceptet introducerades på CEMAT-mässan och förklarar konceptet i såväl monter som broschyr och annat kommunikationsmaterial.